FAQ

Service

Dit is afhankelijk of uw betaling binnen is, is de betaling van uw bestelling voldaan dan wordt uw bestelling verzonden.

Ja, dit is mogelijk tegen een meerprijs, tevens ook mogelijk bij bestaande Holtkampers.

Ja dit klopt, echter zijn er extra uitdraaisteunen verkrijgbaar. Onder normale omstandigheden zijn de standaard uitdraaisteunen in combinatie met het neuswiel voldoende om de tenttrailer recht te zetten.

Neemt u voor deze vraag contact met ons op door te bellen met 0591-66 89 66

Kogeldruk moet altijd neerwaarts zijn! Mag minimaal 37,5 en maximaal 75 kg zijn. Maximale kogeldruk mag niet meer zijn dan is aangegeven op de trekhaak of aanvullingsblad van het kentekenbewijs van het trekkende voertuig.

Bandtype    Spanning    Vouwwagen type       
165/70 R 13    2.4 bar    Cocoon, Astro, Flyer, Spacer       
165/70 R 14    2.4 bar    Kyte       
205/80 R 16    2.8 bar    Offroad    


Voor afwijkende bandenmaten onder oudere trailers adviseren wij u te infomeren bij Holtkamper of een bandenspecialist.

Een MTT is een uitvoering met een verlengd chassis, Achteraf is niet mogelijk dit onder een standaard uitgevoerde Cocoon aan te brengen.

Bij het afleveren van een Holtkamper vouwwagen wordt er altijd een praktijk (workshop) gegeven waarbij de vouwwagen samen met de klant wordt uitgevouwen en uitgelegd. Hierbij wordt een uitgebreid instructieboekje overhandigd. Dit instructieboekje kunt u ook online inzien op onze website
(klik hier).  Desgewenst is er een mogelijkheid om achteraf  een aparte instructie workshop te krijgen (tegen uurtarief)

De op het AL-KO disselslot aanwezige SCM keurmerk zorgt ervoor dat het onmogelijk is om zonder vertoon van een van de origele sleutels, met bijbehorende eigendomscertificaat een extra sleutel te verkrijgen. Dit is de enige  manier om aan te tonen dat u de rechtmatige eigenaar bent. Ook voor Holtkamper is het niet mogelijk om een extra sleutel te bestellen. Bij verkoop van een AL-KO disselslot word ten alle tijde het eigendomscertificaat meegeleverd, deze vind u in de verpakkingsdoos van het slot en heeft het formaat van een bankpas. Op vertoon van dit certificaat met een originele sleutel kunt u een extra sleutel verkrijgen bij een sleutelmaker. Mochten U onverhoopt beide sleutels van het disselslot of het eigendomscertificaat verloren zijn geraakt dan is het wel mogelijk het slot op te sturen naar de fabrikant zodat er een nieuw slotje in kan worden geplaatst met nieuw eigendomscertificaat. Dit kost bij benadering ongeveer € 70.00 incl. btw.
 

Holtkamper is er niet op ingericht en heeft niet de capaciteit om reparaties uit te voeren aan vouwwagens en aanhangers buiten ons eigen merk.

Daar Holtkamper in verschillende periodes van het jaar vele aanmeldingen binnen krijgt zijn wij genoodzaakt met een planning te werken. Indien u de vouwwagen wilt aanmelden voor reparatie is dit mogelijk via een aanmeldformulier. klik hier voor het aanmeldformulier

Oudere modellen Holtkampers voldoen af fabriek niet aan de eisen die door de Duitse wetgever aan de tempo 100 KM keuring zijn gesteld. Een aanhanger dient hiervoor te zijn voorzien van schokdempers. Deze zijn niet standaard onder iedere Holtkamper aanwezig.  Montage van schokdempers is mogelijk op modellen vanaf bouwjaar 2003. Daarnaast mogen de banden niet ouder zijn dan zes jaar en moet de vouwwagen worden gekeurd. Er zijn twee mogelijkheden om de tempo 100 KM keuring te verkrijgen. Dit is mogelijk bij de TUV, zie www.tuev-nord.nl of via de Dekra, zij bezoeken u voor de keuring thuis, zie www.dekra.nl.

Het Pack-N-Go systeem is niet standaard in een Cocoon aanwezig, dit systeem is in 2009 geïntroduceerd en alleen optioneel verkrijgbaar. Het is echter wel mogelijk het achteraf in te laten bouwen indien uw Cocoon een Zipp Edition is (dekzeil met rits afsluitbaar). 

Voorzie uw bestaande Cocoon van het nieuwe Pack-N-Go System!
Heeft u een Cocoon, en wilt u graag middels het Holtkamper Pack-N-Go System toegang krijgen tot de bagageruimte in uw Cocoon zonder hem eerst uit te hoeven vouwen, dat kan!

Uw Cocoon dient aan de volgende eisen te voldoen:
Inbouw is alleen mogelijk als uw Cocoon aan twee belangrijke eisen voldoet.

1. De Cocoon dient te beschikken over ZippEdition: het dekzeil van uw Cocoon sluit u c.q. verbindt u met de vouwwagen middels een rits. Is dit niet het geval (heeft u een dekzeil die niet met een rits, maar alleen maar met elastieken wordt gesloten) dan komt uw Cocoon niet in aanmerking voor inbouw van het Pack-N-Go System. Dit vanwege de benodigde hoogte, waarover alleen een Cocoon met ZippEdition beschikt.

2. Op het bed in uw Cocoon bevindt zich uitsluitend het standaard (origineel Holtkamper) polyether schuimmatras, of een Holtkamper Droommatras Koudschuim. Het Pack-N-Go System kan niet worden gecombineerd met oplegmatrassen, extra spullen (lees: iets anders dan beddengoed) op het bed of het Holtkamper Droommatras Traagschuim. Deze combinaties zijn allen te dik.

Let op: u dient de Cocoon leeg (zonder bagage) aan te leveren!

Kosten en procedure:
Het inbouwen van het Holtkamper Pack-N-Go System kost € 945,- (inclusief montage). Het bestaande bed wordt hierbij volledig uit uw Cocoon verwijderd en er wordt een geheel nieuw lattenbodembed geplaatst. Het nieuwe bed lijkt (optisch) sterk op het oude bed, maar heeft de beschikking over een aantal technische extra's, die het Pack-N-Go principe mogelijk maken.

Indien u het oude bed wenst te behouden, dient u dit bij uw aanmelding aan te geven en dient u zelf zorg te dragen voor transport van het oude lattenbed (deze kan na inbouw van Pack-N-Go niet langer in de Cocoon worden vervoerd).

Tip: om direct uw slaapcomfort nog iets te vergroten, kunt u eventueel tegelijkertijd het nieuwe Holtkamper Droommatras Koudschuim aanschaffen voor de prijs van € 395,-.

 

Wilt u zich aanmelden? Klik dan hier en vul het formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op

In de Flyer kan een matras geplaatst worden van max. 8 cm. dik (Lengte x Breedte) 207 X 133 cm.

n oudere tenten zitten optilon ritsen. Deze ritsen worden al geruime tijd niet meer geproduceerd en er zijn geen onderdelen meer voor verkrijgbaar. Reparatie is alleen mogelijk door de oude rits compleet te vervangen. Neemt u voor de juiste beantwoording, contact met ons op via het contact formulier klik hier of door te bellen met 0591-66 89 66.

Er bestaan altijd verschillende spanningen tussen de diverse ritsdelen waardoor dit ontstaat. De ritsen die wij inzetten zijn van een zeer hoge kwaliteit, gemaakt van een spiraal in plaats van losse tandjes op een vlag stof. Deze spiraal is veerkrachtig en kan bij spanning een tandje overslaan zonder kwade gevolgen. U hoeft zich hier dan ook geen zorgen over te maken, mocht u hierover toch meer advies willen, neemt u  dan voor deze vraag contact met ons op via het contact formulier klik hier of door te bellen met 0591-66 89 66.

Bij normaal gebruik blijft de tent door de jaren heen waterdicht. Het is niet nodig om de tent periodiek, preventief te impregneren. Condens heeft niets te maken met de impregnatie maar moet worden tegen gegaan door voldoende te ventileren. Voor meer informatie neemt u dan contact met ons op via het contact formulier klik hier of door te bellen met 0591-66 89 66.

Er bestaan geen middelen om schimmel veilig uit het tentdoek te verwijderen. Schimmel ontstaat als tentdoek niet volledig droog, langdurig wordt ingevouwen. Let erop dat het tentdoek daar waar het dubbellaags is (bij b.v. binnentent,  dubbel dak en naden) meer tijd nodig heeft om te drogen. Voor meer informatie neemt u dan contact met ons op via het contact formulier klik hier of door te bellen met 0591-66 89 66.

Er zijn twee mogelijkheden om het tentdoek schoon te maken. Het tentdoek mag met koud of lauwwarm leidingwater worden afgespoeld (eventueel met de tuinslang of hogedrukreiniger) of als het droog is schoonvegen met een zachte (kleding) borstel. Op het naturel tentdoek zal ook de zon vlekken doen vervagen (natuurbleek).  LET OP; gebruik nooit zeep of een ander reinigingsmiddel omdat dit de beschermende stoffen tegen schimmel en impregnatie om het tentdoek waterdicht te maken aantast. Voor meer informatie neemt u dan contact met ons op via het contact formulier klik hier of door te bellen met 0591-66 89 66.

Outlet

Afhankelijk van het model/bouwjaar, is het mogelijk om uw vouwwagen aan te bieden voor inkoop of verkoop bemiddeling. Inruil van andere merken vouwwagens, kan op verzoek via een business partner worden onderzocht.

De aangeboden modellen staan, zo veel mogelijk, opgesteld. In de omschrijving is de locatie van dat model aangegeven (Bunnik of Emmen). Om teleurstelling te voorkomen, adviseren wij u, om dit vooraf telefonisch te verifieren en een afspraak te maken (0591-668966).

Deze informatie kunt u terug vinden op onze outlet pagina. klik hier voor onze occasion pagina

Product informatie

Ja, dit is mogelijk en is één van de grote voordelen van een Holtkamper.

Dit is afhankelijk van de wijze van afspannen, heeft u de Holtkamper opgezet in een basisvorm of juist uitgebreid, voor meer informatie verzoeken wij u contact met ons op te nemen. Klik hier voor ons contactformulier of bel 0591-668966.

Dit is afhankelijk van uw model Holtkamper, en de hoeveelheid beddengoed. Heeft u een Cocoon of een Kyte en bent u in bezit van een Soft Top Extensie, dan beschikt u over meer ruimte.

Divers

Ja, dit is mogelijk, neemt u contact op via ons contactformulier, stuur ons een email of bel met 0591-66 89 66, uiteraard kunt u dan ook aangeven als u een voorkeur heeft voor een verkoop adviseur.

Voor adressen van onze vestigingen klik hier

Wij bieden op dit moment geen verhuur mogelijkheden aan en hebben geen relatie met een verhuurder. Wel bieden wij behalve nieuwe vouwwagens, ook gebruikte (of-showmodellen) aan. Dit aanbod kunt u desgewenst inzien klik hier

Keukens

Het is mogelijk dat er een luchtbel in het koelsysteem zit. Om dit te verhelpen kunt u de koelkast uitzetten en een paar minuten omdraaien op het deksel. Daarna terugplaatsen en een uur rust gunnen zodat het koelvloeistof zich kan verzamelen onder in het systeem en dan weer aan zetten. Ook is het van belang dat de koelkast goed waterpas staat. Voor meer informatie neemt u dan contact met ons op via het contact formulier klik hier of door te bellen met 0591-66 89 66.

Ja, met uitzondering van de Kyte modellen.

Ja, met uitzondering van de Kyte XL.

Deze instructie kunt u vinden in het instructieboekje van de koelkast.