Holtkamper Slaapsystemen
Natuurlijk slaapt u goed in uw Holtkamper! U hebt een héérlijk groot bed tot uw beschikking en in de Aero, Cocoon en Kyte zorgt een lattenbodembed voor het nodige comfort.
Het lattenbodembed heeft een aluminium basis en frame. De latten zelf zijn van buigzaam hout. Op de lattenbodem bevindt zich een acht cm dik kwaliteitsmatras van polyetherschuim met een soortelijk gewicht van 40 gram.
Bij een groot aantal modellen hebt u ook nog de mogelijkheid om het bed zelf van een extra topdekmatras te voorzien. Dit is tevens geen probleem tijdens het in- en uitvouwen van de vouwwagen, u kunt uw topdekmatras dus gewoon op uw luxe kampeerbed laten liggen!
Holtkamper Droommatrassen (koudschuim)
In de Aero, Cocoon en de Kyte kunt u kiezen voor de Holtkamper Droommatras. Net als de effectieve tentdaken van de Holtkamper tenttrailers is er ook in dit kampeermatras een 'natuurlijke airco' gebouwd. Aan de onderkant van dit matras bevindt zich een ademende laag. Hierdoor wordt de matras beter gelucht, wat zorgt voor de best mogelijke luchtcirculatie. Vooral in warme zomers is dit ideaal. Het matras is afgewerkt met een zeer aangename (afritsbare) hoes die de matras volledig omhult.
Er zijn twee soorten: de Droommatras Traagschuim en de Droommatras Koudschuim.
Koudschuim: High Resilience (HR) schuim
Officieel heet 'koudschuim' eigenlijk; "High Resilience (HR) schuim", ofwel schuim met hoge veerkracht. Koudschuim of HR schuim heeft van nature een enigszins onregelmatige, open celstructuur waardoor het materiaal zeer goed ademt en goed vocht afvoert.
Kuilvorming komt bij koudschuim niet voor. Het materiaal is zeer veerkrachtig en biedt een hoog comfort gekoppeld aan een lange levensduur.
Traagschuim
Traagschuim is een materiaal dat wanneer het ingedrukt wordt langzaam in zijn oorspronkelijke vorm terugkeert. Daarnaast wordt traagschuim zachter door lichaamswarmte, waardoor het materiaal zich aanpast naar de vorm van het lichaam.
Het gewicht van het lichaam wordt zo beter verdeeld wordt over het contactoppervlak.